середа, 20 травня 2020 р.

Методичні рекомендації Тернопільського ОКІППО щодо оформлення шкільної документації, зокрема заповнення класних журналів

Відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України ,,Про повну загальну середню освіту», враховуючи автономію закладу освіти,  питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми та навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.
Оформлення шкільної документації, зокрема заповнення класних журналів, буде здійснюватись після прийняття Урядом рішення щодо послаблення карантинних обмежень   з врахуванням положень нормативно-правових документів:

  • Записи у класних журналах вести чітко і акуратно.
  • Аналізуючи записи у класному журналі робиться висновок про виконання навчальних програм.
  • Рекомендуємо записи в класних журналах зробити відповідно до розкладу навчальних занять та календарно-тематичного планування.
  • Поточні досягнення учнів переносяться у журнал відповідно до нотаток учителя, які були зроблені в процесі навчання із використанням технологій дистанційного навчання.
  • Оцінку за зошит за березень-травень 2020 р. з предметів, де їх перевірка оплачується, рекомендуємо виставити на підставі робіт та поточних вправ, які учень виконував та надсилав учителеві для перевірки й оцінювання.
  • Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.
  • В 4 та 9 класах на сторінках навчальних предметів, з яких мала бути проведена ДПА, після річної оцінки проставляється колонка ДПА та записи звільнений/звільнена. Аналогічний запис робиться у відповідних документах про освіту.
  • З усіх питань, пов’язаних з оформленням шкільної документації, приймається рішення педагогічної ради.

У листі Міністерства освіти і науки України № 1/9-173 від 23.03.20  «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину»  надано роз’яснення вчителям щодо «фіксації» освітнього процесу та ведення класних журналів під час карантину:
−    відтермінувати завершення заповнення шкільної документації, зокрема класних журналів у друкованому вигляді, до нормалізації епідеміологічної ситуації;
−    виставлення оцінок та зазначення тем здійснювати відповідно до безпосередньо проведених навчальних занять у дистанційному режимі через електронні та інші наявні засоби;
−    у класному журналі із зазначенням певної дати фіксувати лише навчальні заняття, що були фактично проведені за безпосередньої участі здобувачів освіти;
−    у класному журналі на відповідній сторінці навчального предмета зазначати тематику навчального матеріалу, домашніх завдань, а також форми роботи: дистанційні онлайн-консультації, відеоуроки, скайп-конференції, тестування тощо, якщо виконання освітніх програм здійснюється із використанням технологій дистанційного навчання (за рішенням закладу освіти);
−    оцінювання результатів навчання здобувачів освіти під час освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання здійснювати у зручний для вчителя спосіб, а в подальшому оцінки занести до відповідних сторінок класного журналу. Якщо технічні можливості не дозволяють провести оцінювання навчальних досягнень учнів дистанційно, варто відтермінувати його проведення до завершення епідеміологічної ситуації.
Разом з тим, Міністерство освіти і науки України у короткому відео  (https://www.facebook.com/UAMON/videos/225311708914120/) та порад, як заповнювати  журнал після карантину (https://www.facebook.com/UAMON/videos/255668109171637/), надало більш детальне роз’яснення щодо «фіксації» освітнього процесу та ведення класних журналів під час карантину:
−    журнали можна буде заповнити після завершення карантину і за індивідуальним графіком закладу освіти;
−    дати та зміст уроків потрібно записувати у класні журнали відповідно до календарно-тематичного планування згідно з розкладом;
−    під час заповнення журналу можна використовувати нотатки й замітки із власних записів та електронних журналів, які були зроблені вчителем у довільній формі під час карантину;
−    на підставі поточних оцінок та контрольних робіт виставити тематичні оцінки;
−    семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичного оцінювання;
−    річне оцінювання проводиться за результатами семестрових оцінок;
−    журнал обліку замін уроків не заповнюється.
Виходячи із вищесказаного, рекомендуємо при заповненні класних журналів звернути увагу на такі аспекти:
Звертаємо увагу, що учителі, які працюють за старими Типовими освітніми програми для 3-4-х класів, для записів у журналі користуються наказом Міністерства освіти і науки України № 412 від 08.04.2015 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1–4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який ще не втратив чинності.
Учителі, які працюють у Новій українській школі, та вчителі пілотних класів для записів у журналі користуються також наказами Міністерства освіти і науки України № 362 від 07.12.2018 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи» та № 21 від 09.01.2020 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України № 1362 від 07.12.2018».
Що стосується фіксації досягнень учнів, то вона здійснюється відповідно до записів чи нотаток учителя, які були зроблені в процесі дистанційного навчання із використанням технологій дистанційного навчання.
У 3–4-х класах бали переносяться в журнал із електронних журналів та власних записів вчителя початкових класів.
Рекомендуєтся виставляти тематичні оцінки на підставі контрольних робіт. Оскільки педагоги проводили контрольні роботи у формі тестувань, діагностичних робіт, відповідно цей вид контролю фіксується у журналі.
Оцінювання навчальних досягнень учнів Нової української школи (1, 2 класи та 3 пілотні класи) здійснюється вербально, тому бали в журнал не ставляться.
Підсумкове оцінювання здійснюється з урахуванням результатів оцінювання в першому семестрі, січні та до 12 березні 2020 року та результатів навчання з використанням дистанційних технологій у період карантину. Облік результатів завершального (підсумкового) оцінювання, що здійснюється в класах НУШ з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень учня/учениці, фіксується у свідоцтві досягнень.

У 1 класі домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у класному журналі. У 2 класі домашнє завдання є необов’язковим але в відповідній графі  можуть зазначатися творчі, пошуково-дослідницькі завдання тощо.
У 3–4 класах домашні завдання обов’язково фіксуються у класному журналі. У відповідній графі стисло записуються зміст (сторінки підручника, номери задач тощо) та/або спосіб виконання завдання (вивчити напам’ять, повторити, розв’язати тощо). Допускається запис домашнього завдання (назва тексту тощо) мовою навчального предмета (іноземною, національної меншини).
На вихідні, святкові та канікулярні дні домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у класному журналі.
Річна оцінка виставляється з урахуванням результатів оцінювання за І та ІІ семестри та відображається в журналі.
Підсумкове оцінювання з іноземних мов учнів у 1-2-х та 3-х пілотних класах НУШ здійснюється шляхом заповнення свідоцтва досягнень учнів за результатами виконаних ними робіт та спостережень; у журналах робиться запис про зміст проведених уроків.

Немає коментарів:

Дописати коментар