Методичні
рекомендації
для педагогів початкових класів
щодо організації дистанційного навчання
під час призупинення освітнього процесу
Рекомендуємо на період обмеження освітнього процесу
запровадити он-лайн консультування учнів та елементи дистанційного навчання
відповідно до розкладу занять.
Дистанцiйне
навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і
телекомунiкацiйних
технологiй,
якi
забезпечують iнтерактивну
взаємодiю учителів
та учнiв
на рiзних
етапах навчання i
самостiйну
роботу з матерiалами
iнформацiйної
мережi.
Дистанційне навчання – сукупність
наступних заходів:
ü
засоби надання навчального матеріалу учням;
ü засоби контролю успішності учнів;
ü засоби консультації учнів учителями;
ü
засоби інтерактивної співпраці учнів і учителів;
ü
можливість швидкого доповнення новою інформацією,
коригування помилок.
Запровадження
елементів дистанційного навчання з метою вмілої організації самостійної роботи
учнів/учениць необхідно здійснювати
шляхом застосування технічних та інформаційних засобів: електронної пошти,
соціальних мереж, засобів он-лайн зв’язку, освітніх он-лайн платформ, Інтернет-ресурсів.
Дистанційне
навчання передбачає організацію освітнього процесу з використанням
трансляцій в режимі відеоконференцій,
навчальних та виховних заходів, відвідування он-лайн бібліотек, музеїв.
Під
час дистанційного навчання можна
скористатися електронними
версіями підручників для 1-4 класів, перейшовши за посиланням:
Пропонуємо коротку характеристику он-лайн платформ
для організації освітнього процесу:
Google Клас
(Google Classroom)
|
Це безкоштовний сервіс для навчальних закладів і користувачів з
особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує
організацію навчального процесу та спілкування з учнями.
Переваги
Google Класу.
Легке налаштування. Вчителі можуть додавати
учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення
курсу займає всього кілька хвилин.
Економія часу.
Створювати,
перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж
на папері.
Зручна організація.
Завдання
доступні учням у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото,
відео) автоматично додаються в папки на Google Диску.
Швидка
комунікація.
Вчителі можуть робити оголошення й миттєво
створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та
відповідати на запитання в стрічці курсу.
Доступність
і безпека.
Як і всі сервіси пакета G Suite for
Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для
рекламних цілей та надається безкоштовно.
Дозволи:
доступ до камери:
-потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й
відео, зроблені за допомогою камери.
-доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі
можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен
для офлайн-доступу.
-доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна
було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.
|
|
Додаток дозволяє працювати з файлами на
пристроях Android:
-створювати та
редагувати презентації, відкривати до них доступ та працювати над ними
одночасно з іншими користувачами;
-працювати
навіть без підключення до мережі Інтернет;
-додавати
коментарі та відповідати на них;
-додавати
слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст, вставляти фігури.
|
Google Форми
|
Google Форми — онлайн-сервіс для створення форм звортного зв’язку, онлайн-тестувань та
опитувань. Кожна форма в Google Формах представляє собою веб-сторінку, на якій розміщуються анкета чи питання. Все, що потрібно для роботи з формами, — це мати акаунт в Google.
|
КАХУТ
(Kahoot)
|
KAHOOT – платформа
для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор.
Сервіс може бути використано для
перевірки знань учнів:
-учні
можуть виконувати завдання на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон,
планшет;
-завдання
можна вставити світлини, відеофрагменти;
-учитель
може поставити бали за правильність та швидкість виконання;
-зареєструватися
на сайті можна через GOOGLE або Microsoft профіль, не потрібно створювати
наві логіни чи паролі;
-можна
дублювати чи редагувати тести, що значно економить час.
|
ClassDojo
|
СlassDojo — це простий інструмент
для оцінки
работи класу в режимі реального часу.
Ідея сервісу полягає в тому, щоб допомогти учителям швидко і просто оцінити класну та домашню роботу учнів, рівень їх дисципліновасті.
В ClassDojo можна зареєструватися в якості учителя (який і буде створювати бейджі, ставити цілі, збирати статистику і робити групові розсилки); в якості учня/учениці (якому надсилається персональний код для доступу до свого профілю); і в якості батьків (які мають доступ до профілю своєї дитини).
|
LearningApps.org
|
LearningApps.org є сервісом для підтримки процесів
навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці
модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для
самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку
незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони
називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми,
тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна
використати у будь-якому доречному методичному сценарії.
|
|
Учителі задають домашні завдання, прикріпляють необхідні файли,
відстежують статус виконання. Учні отримують завдання і відправляють у
відповідь файли з результатами.
Домашні завдання
Функція домашніх завдань дозволяє вчителям задавати
завдання і контролювати хід їх виконання, а учням - виконувати завдання і
відразу в Щоденнику відправляти результати вчителеві. Також батьки можуть бачити
видані їх дітям домашні завдання.
Перелік домашніх завдань
Вчителеві
доступний архів домашніх завдань для всієї школи. Він може проглядати як свої
домашні завдання, так і завдання тих класів, в яких він замінює іншого
вчителя.
|
НОВА
ШКОЛА - Цікавіше за підручник
video.novashkola.ua
|
Мультимедійні уроки, відібрані у зручній колекції відповідно до нашої шкільної програми з
кращих освітніх YouTube каналів.
|
Цікаві сайти для розвитку дітей
|
http://abetka.ukrlife.org – дитяча
сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки,
скоромовки, загадки, лічилки.
http://kazkar.at.ua –
дитячий сайт: читання слухання улюблених казок. http://kazkar.info/
|
Цікаві українські освітні канали
|
Цікава наука на каналі YouTube
|
Для організації дистанційного
навчання на період введеного карантину пропонуємо вчителям проаналізувати
календарно-тематичне планування, визначити теми для ущільнення , розробити тематичні
завдання в системі он-лайн в межах встановленого навантаження.
З
метою виконання змістовної складової навчального плану 2019-2020н.р. рекомендуємо здійснювати підбір завдань для
організації дистанційного навчання з предметів і курсів інваріантного та
варіативного складника освітніх програм для учнів 1-4 класів закладів загальної
середньої освіти, враховуючи наступне:
1.
Об’єднання навчальних тем.
На виконання вимог до обов’язкових результатів
навчання та компетентностей здобувачів освіти, визначених Державним стандартом початкової освіти,
затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1-2-х класах), Державним стандартом загальної початкової
освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 462
від 20.04.2011 (у 3-4-х класах) та відповідних навчальних програм для 1-2 класів (Нової української школи) та 3-4 класів(оновлені програми), що передбачають забезпечення досягнення цих обов’язкових результатів навчання та
компетентностей здобувачами освіти, рекомендуємо ущільнити
навчальний матеріал з тем, які можна об’єднати за змістом або обсягом.
2.
Скорочення кількості годин, відведених на повторення програмового матеріалу.
Відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти та діючих
навчальних програм для 1-4 класів рекомендуємо ущільнити навчальний матеріал з
тем, повторення яких можна скоротити.
3. Міжпредметну інтеграцію програмового матеріалу з різних навчальних
предметів.
Вивільнити години за рахунок інтегрування програмового матеріалу з тем
близьких за змістовими лініями.
4. Максимальне використання годин варіативної
складової для індивідуальних та групових занять.
5. Аналіз
доцільності використання резервного часу (20%) з урахуванням ущільнення програмового матеріалу, який відповідно
до вимог Державного стандарту
початкової освіти в навчальних
програмах з усіх предметів і курсів передбачений для використання педагогічними працівниками на власний розсуд.
6. Використання інтерактивних технологій і методик,
зокрема проєктної діяльності.
7. Види і типи
контролю.
Забезпечення зворотного зв’язку рекомендовано здійснювати у
зручний спосіб для всіх учасників освітнього процесу.
Для здійснення
поточного контролю надавати перевагу завданням, виконання яких займатиме
не більше 15 хвилин навчального часу (до прикладу онлайн-тести).
Організовуючи дистанційне навчання для школярів
початкової школи,
варто пам’ятати:
1.При скороченні годин на вивчення окремих тем необхідно врахувати пріоритетні теми відповідно до програми з
кожного навчального предмета.
2.Формат,
обсяг, структура, зміст завдань,
запропонованих для дистанційного навчання, є індивідуальною
справою вчителя.
3. З метою забезпечення дистанційного
навчання добирати завдання, що спонукають учнів до роботи з довідниковою
літературою, мультимедійними програмами та ресурсами мережі Інтернет.
4. Пропонуючи завдання для опрацювання, вказувати не лише
на порядковий номер сторінки, вправи чи завдання, а й конкретизувати характер
та спосіб його виконання, а також надати учням чіткий інструктаж щодо виконання завдання (прокоментувати виконання завдання в усній, письмовій чи формі відео-звернення).
5. У залежності від типу
пізнавальної активності учнів підготувати різні за характером завдання: репродуктивні,
пізнавально-пошукові, творчі,
пізнавально-практичні.
6. Для виконання завдання творчого та пізнавально-практичного
характеру бажано надати
певний час для їх виконання і встановити строки звітності.
Що можна
запропонувати дитині
для
організації змістовного дозвілля під час карантину:
1. Читання цікавих книжок та журналів.
Казки,
легенди та байки, легенди для дітей українською мовою
1.
Народні казки.
2.
Літературні казки.
3.
Казки у віршах.
4.
Легенди.
5.
Аудіоказки.
6.
Відеоказки.
2. Журнал для дітей віком
від 4 до 10 років, їхніх батьків і
педагогів
3. Огляд дитячої літератури на каналі YouTube
Відеоблог ВсіКниги на каналі YouTube
4. Ведення читацького записника.
Важливо використовувати при цьому творчий
підхід: ілюструвати події чи зображувати героїв твору; придумувати власну
кінцівку чи змінювати сюжет
5. Ведення власного щоденника,
що сприятиме розвитку пам’яті, вмінню чітко,
змістовно висловлюватись та рефлексувати.
6. Створення власного лепбука, книжки.
7. Творчі заняття (аплікації, вишивки, виготовлення
ляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).
8. Колаж бажань з вирізок старих журналів.
9.Цікаві сайти для розвитку дітей.
http://abetka.ukrlife.org – дитяча сторінка для маленьких українців: абетки,
казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки.
10.Цікаві українські освітні канали.
Цікава наука на каналі YouTube
11.Онлайн тести, завдання з інтерактивного навчання для учнів, батьків, вчителів
– сайт шкільної та дошкільної освіти Learning.ua
https://learning.ua/
https://learning.ua/
12. Дитячий освітній портал для
інтерактивного навчання дітей за допомогою цікавих ігрових завдань та
задач: Вчи.юа https://vchy.com.ua/
13. Навчальні тренажери, настільні
ігри, цікаві задачі, кросворди, інтелектуальні змагання.
Немає коментарів:
Дописати коментар