понеділок, 14 березня 2022 р.

Правила підтримки, якщо родина евакуюється до іншого міста

 

Перший етап. Інформація


Дитині важливо сказати: "Ми робимо все можливе, щоб ти був у безпеці, щоб ми були у безпеці. Зараз нам з тобою важливо виїхати у безпечне місце. В інше місто чи країну. Ми будемо весь час із тобою. Разом з нами їде дуже багато дітей та дорослих. Ми їхатимемо поїздом/машиною/ автобусом.


Нас зустрінуть дуже добрі люди і допоможуть. Ти бачиш, скільки довкола нас хороших людей? Набагато більше, ніж поганих".

В цей момент важливо, щоб ваш голос звучав стійко та впевнено. Реакції дитини можуть бути різними. Важливо бути готовими до того, що дитина розплачеться і скаже, що не хоче залишати будинок, друзів та іграшки.

Ми підтримуємо її почуття: "Мені теж дуже сумно і мені так шкода, що тобі доводиться через це проходити. Якби я могла, я б усе зробила, щоб війна припинилася і все було як раніше.

Дивись, який ти герой. Ти нам так допомагав і був таким сміливим. Зараз нам дуже важлива твоя допомога, щоб ми були в безпеці.

Спочатку ми матимемо тимчасовий будинок, а потім ми повернемося до нас додому. Я тебе дуже любою і ми обов'язково впораємось".
Якщо це можливо, запитайте: "Що б ти хотів взяти з дому, найважливіше?"

Дитина може запитати: "ми їдемо назавжди?"
Важливо відповісти, що ви не знаєте, на скільки. Можна відповісти: "Доки не стане безпечно".
Якщо дитина питає: "А де ми будемо жити?" – скажіть обов'язково те, що вам відомо. Може так: "У нас буде тимчасовий будинок. Можливо, ми житимемо з великою кількістю людей".
Коли дитина питає: "А я не побачу більше своїх друзів?" "Я впевнений, що побачиш. І ми зможемо їм дзвонити та писати. А ще у тебе неодмінно з'являться нові. У тебе будуть і старі, і нові друзі".

Немає коментарів:

Дописати коментар