Робити акцент: "Наша армія дуже сильна".
Пояснити сигнали сирени: "Коли ти чуєш сирени, це означає, що наша армія поруч, вона виявила небезпеку і бореться з нею. І це означає, що про нашу безпеку дбають".
Треба запевняти дитину, що зараз ми в безпеці.
Які слова нам обирати: "Я дорослий, я тебе захищу, я з тобою. У нас є план, я знаю, що робити. Дивись, скільки людей разом, і як наша армія нас захищає".
Не соромити за страх, дозволяти виявляти будь-які емоції. Не порівнювати з іншими, навпаки – бадьорити: "Ти молодець, ти так гарно справляєшся. Ти мій герой, ти моя героїня".
Переміщуючись в укриття, взяти із собою іграшку чи іншу улюбену річ, чи стискати руку. Або зробити з хусти мотанки. Просити дитину, щоб обійняла вас міцно-міцно.
Робити будь-які вправи, що задіюють тіло: вправи на розтягування, потягування та інші. Можна бити стіну, упиратися в стіну.
Треба напрявляти рух дитини: стрибати в класики, стрибати можна сидячи на сідницях. Дати гру в телефоні. Підлітки можуть дистанціюватися, уникати всього, сидіти в Tik-tok, не реагувати. Це їх спосіб впоратися з напругою.
Варто дати їм конкретне доручення і дати можливість проявити емоції.
Якщо дитина бліда, розгойдується, не реагує на контакт, варто розтерти руки, мочки вух, дати шоколад і солодкий чорний чай. Взяти на руки, похитати, почати співати пісню, яку він пам'ятає. Звертатися на ім'я, говорити: "Мама й тато поруч".
Потім дати пограти тетріс на телефоні чи пограти в "Дартс". Або гру, пов'язану з просторовим сприйняттям.
Важливо разом співати і надати дитині можливість в малюванні, ліпленні, складанні лего, трансформувати напругу.
Уявити себе, сім'ю, місто, країну під веселкою, під захисним куполом. Малювати, створювати уявні та зроблені з підручних матеріалів захищені простори.
Уявити себе, сім'ю, місто, країну під веселкою, під захисним куполом. Малювати, створювати уявні та зроблені з підручних матеріалів захищені простори.
Немає коментарів:
Дописати коментар