вівторок, 26 серпня 2025 р.

СЕРПНЕВА МЕТОДИЧНА СТУДІЯ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ


   22 серпня 2025 року на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти у формі  методичного інтенсивну було проведено засідання Серпневої методичної студії на тему «Початкова освіта на вістрі змін: адаптації та інновації. Планування і організація освітнього процесу в 2025/2026 навчальному році».


У роботі методичної студії взяли участь консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, працівники органів управління освітою місцевих територіальних громад, керівники методичних об’єднань, які відповідають за початкову освіту (більше 60 педагогічних працівників).

 З вітальним словом до учасників студії звернулась заступниця директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій  Ольга Іванівна Когут. Ольга Іванівна побажала присутнім плідної, результативної  роботи  та  успішного, мирного початку нового навчального року. У своїй промові  вона звернула увагу на тенденції  та зміни в сучасній українській освіті, зокрема і тих інновацій, що стосуються початкової школи.

 Ранкову зустріч зі знайомства, приємних сюрпризів та вправи «Рейтинг очікувань» провели на початку роботи студії в.о. завідувача відділу дошкільної та початкової освіти  Лариса Богданівна Коненко та методист відділу Ольга Василівна Іваночко.

Про  організацію інклюзивного навчання в початковій школі розповіла  Віталія Григорівна Мушій, методист, в.о. завідувача обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти. Відповідаючи на численні  запитання присутніх педагогів, вона розкрила ключові питання створення адаптивного освітнього середовища, забезпечення психолого-педагогічного супроводу, оцінювання навчальних досягнень  учнів з особливими освітніми потребами та створення спеціалізованих класів.

 Надалі за круглим столом, модератором якого була Лариса Богданівна, учасники студії обговорили найважливіші питання планування та  організації освітнього процесу у 2025/2026 навчальному році, визначили вектор подальшої   діяльності вчителя початкової школи в новому навчальному році.   Розглянуті були також умови створення  та викладання у з’єднаних класах, Досвідом роботи з цього питання поділилась консультант ЦПРПП Зборівської міської ради Наталія Павлівна Ставкова.

Оксана Ярославівна Стецька, заступник директора з навчально-виховної роботи Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов розкрила суть пілотування ДПА в 4 класі як вдосконалення майбутньої системи ДПА та елементу вдосконалення системи оцінювання в початковій школі для моніторингу рівня компетентностей учнів.

Порівняльний аналіз теперішнього та оновленого стандартів початкової освіти зробила у своєму виступі Надія Володимирівна Низдропа, консультант ЦПРПП Бережанської міської ради, окресливши ті зміни, яких потрібно очікувати  учителям-практикам. Також вона зупинилась  на висвітленні основних функцій  електронних журналів в освітній екосистемі «Мрія».

Досвідом роботи з успішного використання елементів соціально-емоційного навчання за програмою «Зерна» на уроках в початкових класах як запоруки успішного навчання в умовах сьогодення поділилась Світлана Михайлівна Кожушко, вчитель початкових класів  СШ І-ІІІ ступенів ім. О.С. Маковея з поглибленим вивченням інформаційних технологій та технологічних дисциплін м. Заліщики

В умовах постійних змін та викликів  педагогам надзвичайно потрібно утримувати та розвивати своє ментальне здоров'я, як основу емоційного благополуччя та стресостійкості. Про те, як це  робити практично, цікаво та з ентузіазмом розповів Віктор Євгенович Кавецький, доцент, в.о. завідувача кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти.

 Сніжана Богданівна Кухтяк, методист відділу дошкільної та початкової освіти презентувала учасникам студії інформацію про «уроки енергоефективності», освітнього проєкту, що впроваджується в шкільну програму для формування у дітей навичок раціонального споживання енергоресурсів та екологічної свідомості.

Захід завершився невеличким форумом для обговорення та дискусій щодо актуальних  проблемних питань з початкової освіти та напрямів реалізації пріоритетних завдань, де кожен учасник мав можливість розкрити своє бачення освітніх інновацій та обговорити актуальні проблемні ситуації. 

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПОЧАТКОВИХ

КЛАСАХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ










Немає коментарів:

Дописати коментар