вівторок, 18 січня 2022 р.

Мультфільми про доброчесність, які можна показати дітям


  •  Ми хочемо жити в доброчесному суспільстві. Хочемо, аби нас лікували лікарі, які добре й наполегливо вчились. Аби нас захищали непідкупні, професійні та небайдужі правоохоронці. Щоби нас судили судді, які розуміють, що таке – служіння. Наші маршрутки, автобуси, поїзди і просто автівки водили ті, хто не купували права, а старанно вчилися кермувати транспортом.

Усе це – про доброчесність. Бо вона пронизує абсолютно всі сфери нашого життя. У доброчесному світі хочеться жити, але його дуже важко будувати”, – йдеться в посібнику курсу “Уроки доброчесності” для 3–4 класів від ГО “Смарт освіта”.


ЯКІ МУЛЬТФІЛЬМИ ПОКАЗАТИ НА УРОЦІ
“Містер Байдужий”



Зміст: У короткому мультфільмі йдеться про байдужого чоловіка, який ніколи нікому не допомагав, допоки не стався випадок, який усе змінив. Опісля чоловік зрозумів, що допомагати – це приємно.

У посібнику також пропонуються запитання, які можна поставити дітям перед переглядом:

  1. Як ви гадаєте, про що цей мультфільм?
  2. Яких людей називають байдужими?
  3. Чи можуть вони стати людяними?

Та запитання після перегляду:

  • Що ви відчуваєте після перегляду? Чому?
  • Чому мультфільм називається “Містер Байдужий”?
  • Що змусило головного героя подумати про інших людей?
  • Що він відчув, коли його торкнулася літня пані?
  • За кого він хвилювався більше, коли переводив бабусю через дорогу?
  • Як ви гадаєте, чи змінюється людина, якщо виявляє людяність і допомагає іншим? Як це можна помітити?
  • Яким іменем ви назвали б героя мультфільму наприкінці? Чому?
  • Як ви вважаєте, що відбуватиметься з персонажами далі? Чому?

Один маленький крок”

Зміст: Семихвилинний мультфільм розповідає історію дівчинки Луни та її батька. Йдеться про те, як важливо не опускати руки на шляху до мрії, попри всі перепони та зневіру. А також – про відповідальність, наполегливість, упертість, бажання вчитися й важливість батьківської підтримки.

Запитання, які пропонують у посібнику:

  • Які емоції у вас викликав цей мультфільм? Чому?
  • Про що мріє Луна?
  • Чи батько допомагає Луні втілити мрію?
  • Чи легко Луні було вчитися? Чому, як ти вважаєш?
  • Чи помічала Луна батькове прагнення підтримати (допомогти, розвеселити) її в часи невдач? Чому?
  • Що відчував тато, коли бачив доньчину зневіру?
  • Що допомогло дівчинці пережити втрату рідної людини?
  • Як змінилося життя Луни після смерті батька? Звідки вона взяла сили долати труднощі?
  • Чи здійснила Луна свою мрію (чи досягла мети)? У який момент це стало зрозуміло?
  • Які риси характеру допомогли Луні досягти мети?
  • Які дії батька допомогли цим рисам сформуватись?
  • У чому відмінність між мрією та метою?

Якщо ви помітили, що хтось з учнів у класі під час перегляду мультфільму засмутився, почав закривати руками очі та заплакав – підтримайте його / її. Підійдіть, доторкніться, присядьте поруч. Цей мультфільм міг нагадати дитині про втрату, що сталася в її житті. Ваші уважність і підтримка допоможуть упоратися з емоціями”, – радять розробниці уроків доброчесності.

Яке Різдво без любові?”


Зміст: Це історія про їжака на ім’я Генріх, який прийшов до нового класу. Однолітки не спілкуються з ним, бо він має колючки. Напередодні Різдва однокласники дарують йому подарунок, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

Запитання, які пропонують у посібнику:

  • Що заважало Їжачкові подружитися з однокласниками?
  • Що можна зробити, щоб у Їжачка були рівні можливості з іншими звірятами?
  • Який настрій був у Їжачка спочатку, у середині історії та наприкінці?
  • Чи були у вашому житті подібні ситуації?

Підведіть дітей до висновку: “Усі ми  різні, але рівні у своїх правах. Кожен має право на любов, увагу, повагу та дружбу”.

                                                                                                         Джерело






Немає коментарів:

Дописати коментар