КОНЕНКО Лариса Богданівна завідувач відділу дошкільної та початкової освіти Тернопільського ОКІППО разом з МОРАВСЬКОЮ Наталією Степанівною начальником управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області взяли участь в радіопередачі на хвилі UA:ТЕРНОПІЛЬ.
Сертифікація педагогічних працівників — це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, зокрема з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання.
Мета сертифікації − виявити і заохотити вчителів з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Важливою
складовою сертифікації є вивчення практичного досвіду роботи кожного її
учасника, яке включає чотири складники:
·
самопрезентація педагога;
· спостереження за навчальними заняттями (за
допомогою відеотрансляції або відеоконференції);
· анкетування директора/заступника директора та
голови методичного об’єднання;
·
інтерв’ю з вчителем.
Оскільки вчителі успішно пройшли сертифікацію, це означає, що вони
володіють відповідними методиками, мають необхідний багаж професійних
компенентностей, якими можуть ділитися з іншими вчителями.
Крім того, сертифікація гуртує педагогічні спільноти, які починають об’днуватися за інтересами. Вчителі, які подавалися на сертифікацію, щороку створювали спільну фейсбук або вайбер-групу, де обмінюються інформацією та досвідом.
У 2019 році вивчення практичного досвіду відбувалося безпосередньо на
робочому місці вчителів, що потребувало логістичних затрат. Крім того,
необхідно було знайти вчителів на заміну експертів, які виїжджали в інші
області. Адже експерти – це переважно вчителі-практики.
У 2020-му через карантинні обмеження ДСЯО замінила цей етап на розв’язування ситуаційних завдань (педагогічних ситуацій) онлайн. Експерти планували зум-конференцію з учасником сертифікації, що економило час та гроші, але мало недоліки, вчителям незвично було замість відкритого уроку переводити в слова та пояснювати експертам, які саме педагогічні інструменти й підходи вони застосовують у роботі, і в яких ситуаціях.
Тому у 2021 знайшли вихід, який влаштовував усіх: експерти онлайн спостерігали за роботою вчителів під час уроків. Відеокамера розміщувалася так, щоб експерти бачили весь клас, водночас учнів було видно зі спини. І навіть враховуючи цей момент, вчителі брали довзіл у батьків на відеотрансяцію за участю дітей.
Вивчення професійного досвіду відбувається абсолютно незалежними експертами, що є величезним плюсом сертифікації загалом. Незалежні експерти не знають, що було до цього, не знають людину особисто й оцінюють виключно її професійність.
Немає коментарів:
Дописати коментар