пʼятниця, 30 серпня 2024 р.

10 активностей для першого уроку

 

10 АКТИВНОСТЕЙ ДЛЯ ЦІКАВОГО ПЕРШОГО УРОКУ

Поради від Світлани Ройз

Впевнена, що в кожного/ї вчителя/ки вже є свої ідеї та напрацювання для проведення першого уроку. Я ж наважуся запропонувати ідеї для того, щоб дітям із різним досвідом та невідомими нам прихованими болем і тривогами полегшити адаптацію до навчання.


1. Квест по школі.

Для першокласників та учнівства молодшої школи (особливо, якщо вони довго навчалися онлайн і вперше прийшли до приміщення закладу) можна створити квест, аби вони могли дослідити школу, класи, щось пригадати, впізнати. У цьому контексті також буде доречно розповісти чи нагадати про правила класу та школи загалом. Це допоможе дітям створити відчуття безпечного простору.

2. Знайомі незнайомці

Кожного нового навчального року після довгої перерви учні й учениці зустрічаються і знову починають знайомитися та пізнавати одне одного. Першокласники взагалі, як правило, бачитимуться вперше. Тож вчителі можуть організувати квест-знайомство з кожним учнем та кожною ученицею в класі.

Для цього можна використати гру-практикум “Скажи мені: сила запитань“. Гра містить по 17 карток у семи розділах, які охоплюють різні сфери життя. Загалом – 119 запитань. Основні теми: уява, взаємини, тілесність, поведінка. Водночас запитання залучають різні канали сприйняття та активізують обидві півкулі мозку. Правила гри прості: кожен по черзі дістає картку, читає запитання та відповідає.

Така активність дасть можливість поговорити про особисті кордони, дізнатися, що подобається кожній окремій дитині, а чого вона не любить тощо. Завантажити гру безплатно можна за посиланням.

3. Талант-шоу

Ще одна активність, яка допоможе учнівству більше дізнатися одне про одного, – показати свої таланти та здібності. Нехай учні по черзі розповідають про себе та демонструють те, що вміють, та те, що подобається робити найбільше (співати, декламувати вірші, малювати тощо). Можна створити спільне відео з виступів і потім разом переглядати його.

4. Видатні постаті України

Допоможіть дітям поділитися на команди та обрати для себе якусь видатну постать з історії України, про яку вони шукатимуть інформацію, а потім ділитимуться цікавим із класом.

[Зауважимо, що в підготовці до цієї активності в пригоді може стати рубрика від “Нової української школи” – “Матеріали для уроків“].

5. “Це наше й це твоє”

Пригадайте з дітьми, які винаходи створили українці. Для цього можна переглянути мультик від ПлюсПлюс “Це наше й це твоє“, де розповідають, чим особлива Україна, які обереги носили українці, які винаходи та відкриття робили тощо.

6. “Нескорені міста”

Ще разом із дітьми можна подивитися мультсеріал “Нескорені міста” від телеканалу ПлюсПлюс. Після перегляду нехай діти розкажуть про власні приклади стійкості.

7. Твоя сила

Це розмова про особисту силу та стійкість кожного й кожної. У цьому контексті можна:

  • використати практикум “Твоя сила“. Запитати в учнів, що їм допомагає поратися з тривогою та складними емоціями;
  • створити список копінг-стратегій класу (це сталі моделі мислення і поведінки, спрямовані на подолання життєвих труднощів). Для цього раджу використати книжечку-розмальовку з копінг-стратегіями;
  • або ж запропонувати дітям шаблони для спостережень та рефлексій із тілесної усвідомленості;
  • щоб скерувати агресію, учні можуть скористатися шаблоном розмальовки “Пастка для злості“;
  • показати плакат “Я можу, щоби пояснити дітям, якими бувають емоції, як їх можна відчувати та що робити, щоби почуватися краще;
  • роздати учням “Оголошення“, де є пропозиції дій, які допомогають під час тривоги чи суму.
  • 8. Символ сили

    Учні й учениці також можуть створити власний символ сили. Це може бути малюнок чи розповідь про те, що допомагає дітям повертати спокій. Згодом можна створити хмарку асоціацій із відповідями дітей.

    9. Герб класу

    Запропонуйте створити учнівству свій особистий герб чи герб класу. Діти самі обирають, що буде на ньому намальовано. Втім, якщо це герб класу, то варто простежити, щоб кожен вніс щось від себе до його створення. Потім, наприклад, герб може висіти в класі прямо над дошкою.

    10. Символ класу

    Для дітей, які навчаються в початковій школі, вчитель/ка може обрати чи принести заздалегідь іграшку, яка буде символом класу. Або ж створити таку іграшку на уроці (розмалювати готовий шаблон).

    Можна разом придумати їй біографію, описати риси характеру, мрії та бажання. Потім кожні вихідні нехай ця іграшка по черзі “ходить у гості” до кожної дитини з класу. Якщо є можливість, хай діти роблять фото з нею, роздруковують і так ви створите спільний “альбом пригод” іграшки й класу.

  • ДЖЕРЕЛО

Немає коментарів:

Дописати коментар