ІНФОРМАЦІЯ
про реалізацію інноваційного
освітнього проєкту за темою «Створення моделі адаптивного
інформаційно-освітнього середовища початкової школи» на базі закладів загальної
середньої освіти на січень 2022 –
грудень 2027 роки (далі –
Проєкт)
Освітній_проєкт_для_початкової_школи
Метою Проєкту «Створення моделі адаптивного інформаційно-освітнього середовища початкової школи» є розробка, обґрунтування та впровадження моделі розвивального інформаційно-освітнього середовища початкової школи та створення навчального, дидактичного та методичного забезпечення освітнього процесу та навчання предметів інваріантної складової базового плану початкової школи у контексті реалізації Концепції НУШ відповідно до чинного стандарту початкової освіти, яке опирається на інтегрованому, проєктному та дослідницько-пізнавальному підходах з використанням цифрових технологій в умовах змішаного навчання.
Концептуальні засади Проєкту базуються на:
▪ Інтеграції предметів;
▪ Компетентнісному підхіді;
▪ Проєктних методиках, дидактичних іграх;
▪ Використанні освітнього
цифрового середовища;
▪ Врахуванні особливостей
інтелекту дитини та стилю навчання;
▪ Розвитку соціального та обчислювального інтелекту дитини;
▪ Розвитку навичок високого мислення (за таксономією
Блума);
▪ Використанні
інноваційних методів: методу дослідницько-пізнавального навчання (IBL – InquiryBasedLearning), STEAM-освіта,
сторітелінг, гейміфікація, перевернуте навчання, ТРДЗ та інші;
▪ Системі оцінювання та
критеріях оцінювання (формувальне та підсумкове оцінювання);
▪ Використанні навчальних
комп'ютерних застосунків;
▪
Введенні
нового предмету – «Обчислювальне мислення» –
Computationthinking.
В ході реалізації Проєкту передбачено, що діти навчаються ставити питання собі та іншим для розвитку
критичного мислення та комунікативних навичок; ефективно працювати в команді та
в парах; представляти власні результати, отримані при реалізації навчальних
проєктів; оцінювати себе, свої успіхи і успіхи своїх однокласників; писати
простий програмний код та програмувати роботів; проводити навчальні
дослідження.
Організація навчання ґрунтується на методі
навчальних проєктів, методі навчання за допомогою запитань,
дослідницько-пізнавальному методі (IBL)
та методах стимулювання пізнавального інтересу.
У межах реалізації Проєкту учні навчатимуться
в експериментальних класах за спеціально розробленим планом та комплектами з
навчальних та дидактичних матеріалів, до яких входять: 35 зошитів з друкованою основою (один на навчальний тиждень), 2 зошити для діагностики
результатів навчальних досягнень учнів (один на семестр), комплект з дидактичними
матеріалами.
Підтримка та супровід батьків з надання
методичних рекомендацій здійснюється через онлайн-платформу та за допомогою
гарячої телефонної лінії.
Забезпечення
для вчителя складається з: навчальної програми,
учнівського комплекту зошитів з друкованою основою та зошитів для
проведення діагностичних робіт, методичних рекомендацій (на кожен тиждень з
кожного предмету), презентації для подання нового матеріалу та комплекту для вчителя.
Для педагогів учасників Проєкту передбачені навчальні тренінги,
семінари, майстер-класи, вебінари для підвищення кваліфікації від новаторів
сучасної освіти.
Авторами розроблено
комплексний методичний супровід освітнього процесу, який буде здійснюватися за
допомогою закритої онлайн-платформи, консультацій за номерами гарячої лінії,
також система підвищення кваліфікації вчителів.
Для практичної
роботи вчитель забезпечується комплектом дидактичних матеріалів, включаючи
літературу, мультимедійний супровід, методичні рекомендації.
Кожен учасник
експерименту отримає власний досвід у проведенні практичних реформ в освіті та матиме
напрацювання сучасної методики навчання в початковій школі.
Вчителів до роботи в експериментальному класі готують на
курсах, у процесі яких він
отримує сертифікат, який дає йому право працювати за програмою Проєкту
До авторського колективу з розроблення навчально-методичного забезпечення
залучені найдосвідченіші вчителі-практики початкової школи,
викладачі-методисти, доктори, кандидати педагогічних наук, заслужені
працівники освіти України.
Навчання розраховано для учнів з
першого класу.
Експериментальний клас відкривають лише в
тому випадку, якщо всі батьки класу на батьківських зборах ухвалюють рішення
про доцільність навчання дітей за
реалізацію проєкту всеукраїнського рівня за темою «Створення моделі адаптивного інформаційно-освітнього
середовища початкової школи».
Наукові консультанти та координатори Проєкту:
ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН
України та ТОВ Навчально-методичний
центр «Освіта. Діти. Майбутнє» м. Київ.
Немає коментарів:
Дописати коментар