четвер, 7 вересня 2017 р.

Практикум «Дорожня карта вчителя пілотної школи»

7 вересня в ТОКІППО відбувся практикум «Дорожня карта вчителя пілотної школи» для вчителів та заступників директорів пілотних шкіл всеукраїнського та обласного експериментів «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти».
У ході практикуму "пілотники" обмінювалися враженнями першого навчального тижня, ділились розповідями про те, що вдалося, з чим виникали труднощі, пропонували один одному прийоми з власного досвіду щодо вирішення проблемних ситуацій.

        Регіональним координаторм Коненко Л.Б. , тренерами Гордіюк Н.М., Кордубою Н.Я. та вчителями перших класів пілотних шкіл були вироблені методичні рекомендації щодо заповнення класного журналу, складання розкладу та календарого планування.
  Вже більше місяця учні перших класів п’яти  пілотних шкіл активно працюють за новим Державним стандартом початкової, загальної освіти.
Вчителі,  хоч і стикаються з деякими проблемами, дуже схвально висловлюються про нові підходи до організації навчально-виховного процесу. Дуже задоволені навчальним процесом і діти. Вони розуміють, що вони спільнота. Їм подобається бути дослідниками і відкривачами. Захоплюють учнів проведення екскурсій,  робота з танграмом, робота в парах, групах, творчі завдання. Школярі вчаться спілкуватися один з одним і вчителями, вміють звертатися, використовуючи кличну форму, вивчили багато нових слів, термінів, не бояться висловлювати свою думки. Протягом місяця вдало організовувались ранкові зустрічі, як результат – позитивне ставлення першокласників один до одного, як членів однієї дружної сім’ї.
      Ефективним є проведення інтегрованих уроків. Перебування дітей у довкіллі вдало поєднується із знаннями здобутими на предметних уроках і під час дослідів.
     Змінилася роль вчителя у класі. Крім передачі знань, педагоги формують у дітей позитивну самооцінку, вміння відстоювати власну точку зору, слухати інших, ділитися своїми думками, вчитися жити в суспільстві. Навчальний процес здійснюється відповідно до вікових особливостей дітей. Пізнавальний процес класні керівники намагаються організувати таким чином, щоб він приносив радість дитині. Звертається увага на розвиток умов для формування особистості: плекаються автономність та незалежне мислення, самоповага і впевненість у собі. Вчителі формують у дітей навички здорового способу життя, в кожному класі організовано зони тиші та відпочинку.