середу, 15 вересня 2021 р.

Семінар-практикум щодо особливостей оцінювання в початкових класах

Дитиноцентризм освіти НУШ зумовлює кардинальну переорієнтацію у системі оцінювання. Філософія Нової української школи розглядає оцінювання як ресурс, що допомагає вчитися; передбачає оцінювальну діяльність, яка відбувається впродовж усього курсу навчальної програми, а не лише наприкінці її вивчення. Відтак питання створення дієвої системи оцінювання у початковій школі потребує від педагогів глибшого переосмислення, більших зусиль та професійної мотивації

         

У зв'язку запровадженням нових підходів до оцінювання регламентованих наказом МОН України від 13 липня 2021 № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти» виникла потреба у конкретизації та практичному «ограновуванні» цього документа.

15 вересня 2021 року в режимі онлайн відбувся семінар-практикум «Нові аспекти оцінювання учнів початкових класів» за допомогою інтернет ресурсу Google Meet.

Для участі в семінарі були запрошені консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, працівники відділів освіти, які відповідають за початкову освіту та голови методоб’єднань Тернопільської області. В заході взяли участь близько 100 педагогів з усієї області.

Про психологічні особливості оцінювання  в початкових  класах НУШ (фінський досвід) учасникам розповіла Оксана Жизномірська, доцент кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти, кандидат психологічних наук.

Лариса Коненко, завідувач відділу дошкільної та початкової освіти інституту, спираючись на  ключові позиції методичних рекомендацій МОН,  розкрила алгоритм діяльності вчителя під час здійснення формувального та підсумкового оцінювання в умовах організації системи оцінювання здобувачів початкової освіти в 2021-2022 н.р.

Вчитель початкових класів Збаразької ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Наталя Флінта

продемонструвала власні лайфхаки оцінювання учнів у І циклі (1-2 класи) навчання, також педагог наголосила на конструктивному зворотному зв’язку, як важливій складовій прогресу учнів на шляху від однієї навчальної мети до іншої та поділилась досвідом створення (за домовленістю з учнями) власної класної системи оцінювання

Валентина Данік, вчитель початкових класів Кременецької ЗОШ І-ІІІ ст. №4 ознайомила педагогів з вимогами до оцінювання навчальних досягнень учнів ІІ циклу (3 - 4 класи) навчання. Більш конкретно вона зупинилась на підсумковому  рівневому оцінюванні та оцінюванні діагностувальних робіт. Пожвавлення серед педагогів викликала необхідність написання оцінювальних суджень в робочих зошитах і аналіз Орієнтовної рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів.

 У підсумку семінару - практикуму взяли активну участь майже всі учасники, узгоджуючи проблемні питання щодо здійснення оцінювання, вони виробили алгоритм дій щодо використання необхідних інструментів для впровадження об’єктивного й справедливого оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів.





















 


Немає коментарів:

Дописати коментар